De toekomst van eVe Mozaïek

De crowdfundactie is 31-12-2014 succesvol beëindigd.

Een eigen plek voor eVe Mozaïek

Met een eigen plek vermoed ik dat eVe Mozaïek na een half jaar de kostendekkend kan draaien en verwacht met een jaar wat te verdienen met eVe Mozaïek. Vooral in het eerste half jaar kan ik nog niet alle kosten zelf betalen en daarom ben ik dus op zoek naar donateurs en investeerders.

Toekomstige activiteiten

Met een eigen plekje kan ik meer open mozaïekdagen/avonden (nu nog Mozaïek Snuffelavonden) houden. Daar is momenteel een wachtlijst voor. Er kunnen nu twee avonden per week gevuld worden.

Met een openstelling overdag vermoed ik, dat er genoeg senioren in de buurt zijn die wel een (of meerdere) keren willen komen mozaïeken. Overdag kan er natuurlijk ook gemozaïekt worden door verschillende doelgroepen, zoals scholieren en gehandicapten.

Verder zijn er met een eigen ruimte meer mogelijkheden voor mozaïekklassen met een thema zoals bijvoorbeeld vogelhuisje, Kerstmis, heksenbal, tafeltje of met servies werken.

Ook kan eVe Mozaïek dan opdrachten in huis aannemen, zoals het mozaïeken van een graf door een familie, een vrijgezellendagje of een teamuitje. Helaas was dat nu nog niet mogelijk en daar is momenteel ook vraag naar.

Natuurlijk kan de ruimte ook verhuurd worden door anderen, die workshops geven of regelmatig bijeenkomen met een groep. Momenteel zijn er al contacten met andere ZZP’s over het eventueel huren van de ruimte voor een of meerdere avonden. Vanuit mijn lokale netwerk is daar zeker interesse voor en dat is een reële optie.

Marketingfocus

Voor alle (mozaïek)activiteiten geldt, dat eVe mozaïek zich heeft ingehouden met het op marketinggebied uitbuiten van de mogelijkheden. Mede omdat de vraag naar zowel workshops als opdrachten amper beantwoord kon worden.

Wel heb ik het afgelopen half jaar gebruikt om allerlei verschillende soorten opdrachten te doen. Zodoende is er genoeg marketingmateriaal om de verschillende doelgroepen actiever te benaderen. Dit zal voornamelijk via facebook, e-mail en mond-tot-mond reclame gebeuren en ondersteund worden door lokale media. De voedingsbodem hiervoor zoals ervaring, kennis, contacten en relaties is al gelegd.Huisje met logo en tekst en reknr